Inloggen: | Panellid

Breedband wint terrein in Nederland

's-Hertogenbosch - 05-07-2002. Het gebruik van internet door consumenten verloopt steeds meer via breedband. Dit blijkt uit een telefonisch onderzoek van online onderzoeksbureau Multiscope onder meer dan 1.000 huishoudens. De stijging is voornamelijk te danken aan de opkomst van ADSL, dat in een jaar tijd groeide van 1% naar 4% penetratie.

Modemgebruik minder dominant

De penetratie van consumenten die via een modem surfen daalde van 68% naar 65%. Naast ADSL wint ook ISDN terrein, terwijl het aandeel van kabelmodem surfers nagenoeg stabiel is gebleven. Dat het modemgebruik steeds minder dominant wordt, komt vooral tot uiting als gekeken wordt naar de intensiteit van het gebruik. Modemgebruikers spenderen gemiddeld 2,75 uur per week aan internet, ISDN gebruikers 5,5 uur en kabelmodem gebruikers maar liefst 11,75 uur(1).

Breedband wint terrein in Nederland

Digitale extra's

In vergelijking met enkele jaren geleden kunnen op de PC ook steeds meer digitale apparaten aangesloten worden op het gebied van beeld & geluid. Het populairst binnen deze groep zijn de cd-writer en scanner, die te vinden zijn in 28% van alle Nederlandse huishoudens. Beide apparaten vertonen groeipercentages van 50% ten opzichte van vorig jaar. Daarnaast is op dit moment in meer dan 10% van de gezinnen een digitale camera te vinden.

Meer informatie

Meer informatie over dit onderzoek kunt u vinden op de site van Multiscope (www.multiscope.nl). In het rapport 'Communication & Multimedia' bevinden zich een groot aantal interessante gegevens, die nog niet gepubliceerd zijn. Een volledige Engelstalige rapportage is beschikbaar voor 895 (excl. B.T.W.). Bestellingen kunnen geplaatst worden via de rapportshop op de Multiscope site of door te bellen naar: 073 - 621 21 22.

Over Multiscope

Multiscope is een toonaangevend online onderzoeksbureau, gespecialiseerd in het uitvoeren van online onderzoek & enquêtes, website bereiksmeting en internet rapporten. Multiscope heeft de beschikking over een onderzoekspanel van meer dan 100.000 Nederlandse internetgebruikers. Daarnaast werkt Multiscope samen met ongeveer 25 succesvolle Nederlandse websites, welke als onderzoekspartners fungeren.

  1. De steekproef van ADSL gebruikers was te klein om een gemiddelde te berekenen


Mis geen enkel persbericht

Ontvang persberichten voortaan per mail
Inschrijven op nieuwsbrief
Abonneer op nieuwsfeed
Inschrijven op nieuwsbrief

Bezoek ook:

Archief

- 2017

+ 2016

+ 2015

+ 2014

+ 2013

+ 2012

+ 2011

+ 2010

+ 2009

+ 2008

+ 2007

+ 2006

+ 2005

+ 2004

+ 2003

- 2002

+ 2001

+ 2000


De Smart Home Monitor, hét onderzoek naar de status van domotica in Nederland