Inloggen: | Panellid

Google, Hyves & NU.nl toppers in tijdsbesteding

's-Hertogenbosch - 11 april 2008. Nederlandse internetgebruikers brengen maandelijks een kleine 70 miljoen uur door op Google, Hyves en NU.nl. Dit blijkt uit de doorlopende Visiscan website metingen van online onderzoeksbureau Multiscope.

Top 10 naar tijdsbesteding

In de onderstaande tabel ziet u de top 10 websites, gemeten naar de tijd die Nederlandse internetgebruikers er in maart 2008 spendeerden. De tijdsbesteding is gemeten in uren en berekend door het aantal internetgebruikers dat de website bezoekt te vermeningvuldigen met het aantal bezoeken per maand en de gemiddelde duur van een bezoek.

Top 10 websites naar tijd

164 miljoen uur surftijd

Op de 100 grootste websites spenderen Nederlandse internetgebruikers in totaal zo'n 164 miljoen uur per maand. De 10 grootste websites naar tijdsbesteding blijken het leeuwendeel van deze tijd voor haar rekening te nemen (65%). In totaal trekken slechts 17 websites meer dan 1 miljoen surfuren.

Tijd belangrijk in online mediamix?

Dat internet vluchtig is, is een veelgenoemd nadeel van het medium. De tijdsbesteding kan daarom een belangrijke factor worden in de toekomstige online mediamix. Adverteerders, maar ook website exploitanten kunnen het als een criterium voor de bindende kracht van een website gebruiken.

De totale surftijd is breder dan bereik alleen en bevat daarnaast het aantal bezoeken per maand (frequentie) en de gemiddelde bezoekduur per bezoek (intensiteit). Het tijdscriterium is een eenheid die de betrokkenheid (engagement) van de internet populatie bij een website weergeeft.

Meer informatie

Multiscope Visiscan is een online benchmark onderzoek voor Nederlandse websites. Het onderzoek brengt de naamsbekendheid, bereik en waardering van de top 1000 websites van Nederland in kaart. Klanten kunnen met de gehanteerde methodiek websites vergelijken volgens een onafhankelijke standaard. Multiscope Visiscan meet het bereik via een landelijk representatief panel en registreert van deze groep doorlopend het surfgedrag. Multiscope Visiscan meet eveneens naamsbekendheid en waardering op kwartaalbasis onder minimaal 10.000 respondenten uit haar online panel. Kijk voor meer achtergrondinformatie op: http://www.multiscope.nl/diensten/website-metingen.html







Mis geen enkel persbericht

Ontvang persberichten voortaan per mail
Inschrijven op nieuwsbrief
Abonneer op nieuwsfeed
Inschrijven op nieuwsbrief

Bezoek ook:

Archief

- 2017

+ 2016

+ 2015

+ 2014

+ 2013

+ 2012

+ 2011

+ 2010

+ 2009

- 2008

+ 2007

+ 2006

+ 2005

+ 2004

+ 2003

+ 2002

+ 2001

+ 2000


  Smart Home Monitor: het onderzoek naar de status van domotica in Nederland