Overzicht

€14 miljard geïnvesteerd in verduurzaming woningen

  • 19 maart 2024
Nederlanders investeerden afgelopen jaar €14 miljard in de verduurzaming van hun woningen. In totaal werden 4,5 miljoen woningen verduurzaamd. LED-lampen, zonnepanelen en waterbesparende douchekoppen zijn het populairst. Dit blijkt uit de vierde editie van Duurzaam Wonen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders. €14 miljard naar woningverduurzaming Afgelopen jaar investeerden Nederlandse huishoudens €14 […]

Aanbod belangrijkste keuzereden touroperators

  • 18 maart 2024
‘Aanbod’ is de belangrijkste keuzereden voor touroperators (54%). Daarnaast houden reizigers rekening met de ‘kwaliteit’ (34%) en ‘service’ (32%). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 7.000 Nederlanders. 54% kiest voor touroperator door aanbod Ruim de helft (54%) van de boekers kiest voor een touroperator vanwege het ‘aanbod’. […]

35% Nederland ziet reclame van koffie- of lunchketens

  • 15 maart 2024
Ruim een op de drie Nederlanders (35%) ziet reclame van koffie- of lunchketens. HEMA reclame bereikt de meeste Nederlanders (19%). Buitenreclame is het grootste reclamekanaal (21%). De groep 18- tot 34-jarigen ziet het vaakst reclame (50%). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders. Reclame […]

Locatie belangrijkste keuzereden hotelketens Nederland

  • 14 maart 2024
De locatie van een hotel is de belangrijkste keuzereden om voor een bepaalde hotelketen te kiezen (56%). Andere veelgenoemde redenen zijn aanbiedingen (42%) en prijs (42%). Aftersales (< 1%) en personalisatie (1%) zijn daarentegen minder belangrijk. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Hotelketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders. Locatie meest belangrijk […]

Nederlanders dik tevreden over vakantieplatformen

  • 12 maart 2024
Nederlanders zijn dik tevreden over vakantieplatformen. De platformen scoren een gemiddelde NPS van +63. De Net Promoter Score is een maatstaf voor het meten van klanttevredenheid. Natuurhuisje heeft de hoogste NPS (+86) en Trivago de laagste (+44). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Vakantieplatformen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 6.000 Nederlanders. Natuurhuisje heeft […]

E-learning vaker gefinancierd door de overheid

  • 11 maart 2024
In 2023 financierde de overheid 12% van de online opleidingen. Dat is 10%-punt meer dan in 2021. Nederlanders die aangeven op termijn een online opleiding te willen gaan volgen, denken dat de overheid gemiddeld 4% van de kosten zal financieren. Dit blijkt uit de E-Learning Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.000 Nederlanders. […]

Winnaars derde kwartaal 2023!

  • 8 maart 2024
In samenwerking met de BOVAG en de RAI voert Multiscope een doorlopend onderzoek uit naar onderhoud van auto’s. Iedere maand maken deelnemers kans op diverse prijzen en per kwartaal worden de winnaars gekozen. De winnaars voor het derde kwartaal zijn bekend: Tankpas (€100) Mevr. van Koppen uit Koekange Mevr. Vogel uit Huissen Dhr. Koster uit […]

Premie, NPS en overstapgedrag in de Nationale Benchmark Autoverzekeringen

  • 7 maart 2024
Vandaag lanceert Multiscope het nieuwe rapport: de Nationale Benchmark Autoverzekeringen. Dit is een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, klantaandeel, premie, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor autoverzekeraars. Wat kunt u verwachten? De markt voor autoverzekeringen is in het afgelopen decennium steeds transparanter geworden. Vergelijkingssites en de websites van verzekeraars stellen consumenten in staat […]

Koersstijging Bitcoin overtreft verwachtingen cryptobezitters

  • 5 maart 2024
Cryptobezitters voorspelden in 2023 nog een koersstijging van de Bitcoin van 75% in de komende vijf jaar. De daadwerkelijke stijging in de afgelopen negen maanden overtrof de verwachtingen ruimschoots (140%). Een derde van de cryptobezitters verkoopt de portefeuille bij een gemiddeld rendement van 735%. Het merendeel van de cryptobezitters zijn lange termijn beleggers (85%). Dit […]