Overzicht

Locatie belangrijkste keuzereden hotelketens Nederland

  • 14 maart 2024
De locatie van een hotel is de belangrijkste keuzereden om voor een bepaalde hotelketen te kiezen (56%). Andere veelgenoemde redenen zijn aanbiedingen (42%) en prijs (42%). Aftersales (< 1%) en personalisatie (1%) zijn daarentegen minder belangrijk. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Hotelketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders. Locatie meest belangrijk […]

Nederlanders dik tevreden over vakantieplatformen

  • 12 maart 2024
Nederlanders zijn dik tevreden over vakantieplatformen. De platformen scoren een gemiddelde NPS van +63. De Net Promoter Score is een maatstaf voor het meten van klanttevredenheid. Natuurhuisje heeft de hoogste NPS (+86) en Trivago de laagste (+44). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Vakantieplatformen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 6.000 Nederlanders. Natuurhuisje heeft […]

E-learning vaker gefinancierd door de overheid

  • 11 maart 2024
In 2023 financierde de overheid 12% van de online opleidingen. Dat is 10%-punt meer dan in 2021. Nederlanders die aangeven op termijn een online opleiding te willen gaan volgen, denken dat de overheid gemiddeld 4% van de kosten zal financieren. Dit blijkt uit de E-Learning Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.000 Nederlanders. […]

Winnaars derde kwartaal 2023!

  • 8 maart 2024
In samenwerking met de BOVAG en de RAI voert Multiscope een doorlopend onderzoek uit naar onderhoud van auto’s. Iedere maand maken deelnemers kans op diverse prijzen en per kwartaal worden de winnaars gekozen. De winnaars voor het derde kwartaal zijn bekend: Tankpas (€100) Mevr. van Koppen uit Koekange Mevr. Vogel uit Huissen Dhr. Koster uit […]

Premie, NPS en overstapgedrag in de Nationale Benchmark Autoverzekeringen

  • 7 maart 2024
Vandaag lanceert Multiscope het nieuwe rapport: de Nationale Benchmark Autoverzekeringen. Dit is een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, klantaandeel, premie, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor autoverzekeraars. Wat kunt u verwachten? De markt voor autoverzekeringen is in het afgelopen decennium steeds transparanter geworden. Vergelijkingssites en de websites van verzekeraars stellen consumenten in staat […]

Koersstijging Bitcoin overtreft verwachtingen cryptobezitters

  • 5 maart 2024
Cryptobezitters voorspelden in 2023 nog een koersstijging van de Bitcoin van 75% in de komende vijf jaar. De daadwerkelijke stijging in de afgelopen negen maanden overtrof de verwachtingen ruimschoots (140%). Een derde van de cryptobezitters verkoopt de portefeuille bij een gemiddeld rendement van 735%. Het merendeel van de cryptobezitters zijn lange termijn beleggers (85%). Dit […]

D-reizen en Corendon bekendste touroperators

  • 27 februari 2024
D-reizen (85%) en Corendon (84%) zijn de bekendste touroperators van Nederland. Nederlanders zien reclame van touroperators voornamelijk op TV (39%) en internet (19%). TUI Nederland heeft de hoogste spontane naamsbekendheid (55%). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 7.000 Nederlanders. D-reizen en Corendon hoogste naamsbekendheid Bijna alle Nederlanders […]

Het vinden van personeel was nog nooit zo makkelijk

  • 22 februari 2024
In de negende Innoshow vertelt Pieter Jacob Leenman over Maqqie, een digitale arbeidsmarkt dat werkgevers en werknemers niet alleen met elkaar verbindt, maar ook het aannemen, inplannen en uitbetalen van personeel makkelijk maakt. In deze Innoshow legt Pieter Jacob uit hoe Maqqie van plan is de grootste werkgever van Nederland te worden, waarom concurrenten anders moeten omgaan met […]

De Beren populairste restaurantketen Nederland

  • 22 februari 2024
De Beren is de best bezochte restaurantketen in Nederland (14%). Bovendien is De Beren de laatst bezochte keten voor 10% van de Nederlanders. Personen in de leeftijd van 18 tot en met 34 jaar bezoeken het vaakst een restaurantketen (65%). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.300 […]