Overzicht

Hét grootste marktonderzoek naar Nederlandse hotelketens

  • 9 mei 2025
De Nationale Benchmark Hotelketens is het grootste onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor hotelketens. Het rapport geeft inzicht in maar liefst 14 prestatie-indicatoren. Hiermee kunnen we niet alleen de algehele populariteit meten, maar ook de prestaties op belangrijke indicatoren in de gehele ‘brand funnel’ vergelijken. Sinds de […]

Nederlanders spenderen €29,4 miljard bij touroperators

  • 8 mei 2025
Nederlanders besteedden de afgelopen drie jaar €29,4 miljard aan reizen via touroperators. Gemiddeld spenderen ze €2.429 per boeking. Bij begeleide reizen liggen de uitgaven hoger. Naast de prijs speelt ook het aanbod een cruciale rol in de keuze van de reiziger. Dit blijkt uit de tweede editie van de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek […]

Binnenlandse hotels populair bij helft Nederlanders

  • 6 mei 2025
Meer dan de helft (52%) van de Nederlanders heeft in de afgelopen drie jaar overnacht in een hotel in eigen land. Van der Valk en Fletcher Hotels domineren de markt. Bezoekers verblijven het langst bij Enjoyhotels. Bijna één op de vijf (17%) hotelbezoeken is zakelijk. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Hotelketens, een grootschalig onderzoek van […]

Winnende stemmers Website van het Jaar

  • 5 mei 2025
Dit jaar kon Nederland weer stemmen op hun favoriete websites en apps tijdens de Website van het Jaar-verkiezing. Duizenden stemmen zijn uitgebracht op uiteenlopende websites en apps in verschillende categorieën. Onder de stemmers die zich ook hebben aangemeld voor het consumentenpanel van Multiscope, hebben we twee fantastische prijzen verloot! En dit zijn de gelukkige winnaars: […]

TUI Nederland: de marktleider onder de loep

  • 25 april 2025
TUI Nederland is de marktleider van alle touroperators in Nederland. Deze touroperator scoort goed op meerdere prestatie-indicatoren. Zo heeft TUI Nederland het hoogste reclamebereik (38%) van alle touroperators. Verder zijn van alle touroperators de meeste reizen geboekt bij TUI Nederland (17%). Daarnaast is TUI Nederland de enige touroperator die bovengemiddeld scoort op zowel frequentie (1,9) […]

TV grootste reclamekanaal vakantieplatformen

  • 23 april 2025
TV is het reclamekanaal met het grootste bereik (31%) voor vakantieplatformen. De jongste groep, 18- tot en met 34-jarigen, ziet het meeste reclame van vakantieplatformen (68%). Bij touroperators is TV eveneens het meest succesvolle kanaal (38%), terwijl voor hotelketens internetreclame (21%) het grootste bereik heeft. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Vakantieplatformen, een grootschalig onderzoek […]

Aantal boekers vakantieplatformen stijgt met 18%

  • 15 april 2025
Het aantal Nederlanders dat een vakantie boekte via een vakantieplatform steeg afgelopen jaar met 18%. In de afgelopen drie jaar maakten 8,5 miljoen Nederlanders gebruik van zo’n platform. Booking.com is daarbij het populairst. Meer dan 30% van de vakantiegangers boekt via één platform. Dit blijkt uit de tweede editie van de Nationale Benchmark Vakantieplatformen, een […]

Onderzoek: ‘Beste product’ cruciaal in woonbranche

  • 10 april 2025
In de woonbranche staat de wens voor het ‘beste product’ centraal. In de slaapbranche kiezen twee op de drie Nederlanders hiervoor. In de tuin- en bouwmarktbranche is juist een ‘lage prijs’ cruciaal, terwijl in de keukenbranche ‘beste service’ de hoogste prioriteit heeft. Dit blijkt uit de tweede editie van Uitblinkers Woonbranche, een grootschalig onderzoek van […]

Datasensai – van visie naar product

  • 7 april 2025
Ruim anderhalf jaar geleden vroegen we ons af: waarom moeten we op zoveel knoppen drukken om waardevolle inzichten uit data te halen? In een wereld waarin data steeds crucialer wordt, moet dat toch eenvoudiger kunnen! Het ideeWe kenden de voor- en nadelen van data-analysetools, business intelligence software en infographictools. Maar er bestond nog geen oplossing […]