073-6212122

  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Data analyse
      • Data visualisatie
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
      • Begrippenlijst
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Autoverzekeringen
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Dagattracties
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Energieleveranciers
      • Fastfoodketens
      • Financiële Sector
      • Food
      • Foodretail
      • Health
    •   
      • Home
      • Hotelketens
      • Kids
      • Kledingwinkels
      • Koffie en Lunch
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Restaurantketens
      • Thuiswerk
      • Touroperators
      • Vakantieplatformen
      • Verzekeraars
      • Woonbranche
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Brand tracking
      • Campagne meting
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Doelgroeponderzoek
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago onderzoek
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
      • Merknaam testen
    •  
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • PR
      • Pretest onderzoek
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Representatief onderzoek
      • Sponsor effectmeting
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact
  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Data analyse
      • Data visualisatie
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
      • Begrippenlijst
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Autoverzekeringen
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Dagattracties
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Energieleveranciers
      • Fastfoodketens
      • Financiële Sector
      • Food
      • Foodretail
      • Health
    •   
      • Home
      • Hotelketens
      • Kids
      • Kledingwinkels
      • Koffie en Lunch
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Restaurantketens
      • Thuiswerk
      • Touroperators
      • Vakantieplatformen
      • Verzekeraars
      • Woonbranche
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Brand tracking
      • Campagne meting
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Doelgroeponderzoek
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago onderzoek
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
      • Merknaam testen
    •  
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • PR
      • Pretest onderzoek
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Representatief onderzoek
      • Sponsor effectmeting
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact

Overzicht

  • You are here:
  • Home
  • Eén op de tien smartphoneschermen stuk

Eén op de tien smartphoneschermen stuk

  • 6 mei 2015

Eén op de vijf smartphonebezitters loopt rond met mankementen aan zijn of haar toestel. De meest voorkomende mankementen zijn schade aan het scherm, een snel leeglopende batterij of niet goed functionerende knoppen of schuifjes. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.013 Nederlandse consumenten.

Eén op de vijf smartphones heeft mankementen

Op dit moment loopt twintig procent van de smartphonebezitters rond met mankementen aan de smartphone. Het meest voorkomende mankement is schade aan het scherm (39%). Dit betekent dat bijna 10% van alle smartphonebezitters rondloopt met een kapot scherm. Andere veel voorkomende mankementen zijn een batterij die snel leeg is (28%) of knoppen of schuifjes die niet goed meer functioneren (8%). Jongeren lopen vaker rond met mankementen aan het toestel. Eén op de drie 18 tot 24-jarigen heeft een haperende smartphone. Bij 25 tot 45- jarigen is het ongeveer drie op de tien en bij 45-plussers is het nog maar één op de tien. Vooral schade aan het scherm komt vaker voor bij 18 tot 45-jarigen ten opzichte van 45-plussers.


Top 3 smartphone mankementen

Tot 45 jaar meer kans op schade

In de afgelopen drie jaar heeft een kwart (23%) van de consumenten echt schade gehad aan de smartphone. Hiervan besloot een kwart na de schade het toestel te vervangen door een ander toestel. Vier op de tien besloot om het toestel niet te laten repareren of vervangen, omdat het toestel nog te gebruiken was. John Kivit, commercieel manager Multiscope: “We zien hierbij dat smartphonebezitters tot 44 jaar vaker schade hebben (32%) dan smartphonebezitters van 45 jaar en ouder (12%).”

Eén op de tien smartphones tweedehands

Gemiddeld hebben Nederlandse consumenten de huidige smartphone 16 maanden in gebruik. Bijna de helft (45%) van de smartphones zijn sinds 2014 in bezit. Dertien procent had de huidige smartphone al voor 2013 in zijn bezit. In totaal is één op de tien smartphones tweedehands. Vrouwen en jongeren van 18 tot 34 kiezen vaker voor een tweedehands smartphone.

Methodiek en verantwoording

De cijfers uit dit marktonderzoek zijn tot stand gekomen door een grootschalige onderzoek onder het Multiscope online consumentenpanel, waarbij in totaal 1.013 leden het onderzoek volledig hebben ingevuld. Hierbinnen waren 823 smartphone bezitters (81%). Het onderzoek is representatief voor de online populatie.

Over Multiscope

Multiscope is toonaangevend op het gebied van online marktonderzoek. De diensten van Multiscope brengen voor opdrachtgevers de behoeften, wensen en meningen van de doelgroep in kaart. Dit kan met het consumentenpanel, B2B panel, Multiscope Themarapporten en software voor online marktonderzoek (Socratos) en social media research (Momentum).

Deel:

Nieuwer

Aantrekkelijk onderzoek met Socratos

Ouder

Consument ziet liever een zelfrijdende auto dan Uber
0 comments on Eén op de tien smartphoneschermen stuk
Aanmelden voor Multiscope Nieuwsbrief
Categorieën
  • Bedrijf (54)
  • Blog (192)
  • Datasensai (3)
  • Diensten (160)
  • Kennis (1)
  • Markt (270)
  • Podcast (21)
Scroll

Multiscope

Havensingel 1a
5211 TX ´s-Hertogenbosch

info@multiscope.nl
073-6212122

Algemeen

kwantitatief onderzoek
marktcijfers
marktonderzoek
marktonderzoeksbureau
onderzoeksbureau
online onderzoek
begrippenlijst

Panels

b2b panel
consumentenpanel
klantenpanel
online panel
respondenten

Software

data analyse platform
data visualisatie platform
enquête software
marktonderzoek software
marktonderzoek tool
online rapportage

Onderzoek

behoefte onderzoek
brand tracking
communicatie onderzoek
campagne effectmeting
concurrentie onderzoek
doelgroeponderzoek
effectmeting
haalbaarheidsonderzoek
imago onderzoek
klanttevredenheidsonderzoek
koopgedrag
merk onderzoek
merknaam testen

 

monitoringsonderzoek
naamsbekendheid
net promoter score (NPS)
positioneringsonderzoek
PR-onderzoek
pretest onderzoek
prijsmeter
productonderzoek
productontwikkeling
representatief onderzoek
sponsor effectmeting
verpakkingsonderzoek

© 2025 Multiscope Marktonderzoek
Website by Shareforce
Multiscope gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren.    Prima!
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Noodzakelijk Altijd ingeschakeld

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Niet-noodzakelijke

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.