Inloggen: | Panellid

Weblog

Hardloop-apps zijn populair

Ruud Dankers | 2 Augustus 2016 | Media & Entertainment, Cijfers & Trends  | 

Het lijkt wel of iedereen tegenwoordig aan het hardlopen is. Hardloopkleding en –schoenen zijn populair en smart health toepassingen als apps en activity-trackers worden steeds populairder. Maar wat is er nou zo leuk aan dat rennen?

Runkeeper meest populair
Een kleine meerderheid (54%) loopt doorgaans tussen 5 en 10 kilometer. Twee op de tien houden meer van kortere loopjes onder de 5 km. Van de Facebookgebruikers die hardlopen gebruikt maar liefst 74% Runkeeper om hun activiteit te tracken en eventueel ook te delen op Social Media. Een derde gebruikt (ook) een andere app (bijvoorbeeld Hardlopen met Evy of Runtastic) en 8% loopt zonder een hardloop-app.

Conditie verbeteren en hoofd leeg maken
Wat is er zo fijn aan hardlopen? Bovenaan het lijstje met 64% instemmers: het is goed voor je conditie. Dat het goed is om je hoofd leeg te maken (45%) en het voldane gevoel erna (42%) maken de top 3 van benefits compleet. Verder is rennen fijn omdat je lekker buiten bent, en kan gaan wanneer je maar wilt.

Wel belastend voor gewrichten
Een kleine groep (14%) is van mening dat hardlopen sowieso de beste manier is om fit te blijven. Een kwart is het eens dat je er fit van blijft (of wordt) maar geeft toe dat dat door het beoefenen van andere sport(en) evenzeer het geval is. Zes van de tien hardlopers zeggen dat hardlopen wel goed voor je lichaam is, maar zien in dat het ook belastend kan zijn voor je gewrichten.

Methodiek en verantwoording
De cijfers uit dit marktonderzoek zijn tot stand gekomen door een onderzoek onder Facebook-gebruikers die hardlopen (18 jaar en ouder), waarbij in totaal 4.700 mensen het onderzoek volledig hebben ingevuld.


Reageer

:
:
:
 
  

* = verplicht veld. Uw e-mail adres wordt niet getoond in de reactie.
Wij valideren uw eerste reactie op dit weblog voordat we hem plaatsen. Iedere volgende reactie plaatsen we daarna direct zonder validatie.
Abonneer op nieuwsfeed
Inschrijven op nieuwsbrief

November 2018

Ma Di Wo Do Vr Za Zo
«    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

                         Ben jij onze nieuwe Junior Marktonderzoeker?