Inloggen: | Panellid

In het nieuws

Dit zijn de meest gebruikte sportapps in Nederland volgens Multiscope

AD.nl Het weer wordt beter, wat betekent dat we weer kunnen hardlopen of wielrennen in het zonnetje. Veel Nederlanders gebruiken een apparaat of een app om hun sportprestaties in kaart te brengen, zo blijkt uit cijfers van marktonderzoeksbureau Multiscope.
Bron »

iPhone 6 populairste smartphone onder Nederlanders

Bright Veel Nederlanders hebben nog een relatief oude of kleine smartphone in gebruik, blijkt uit cijfers van Multiscope over het gebruik van smartphones onder Nederlanders in februari. Apple's iPhone 6 voert de ranglijst aan met een aandeel van 8,3 procent.
Bron »


Eén op de drie Nederlanders gebruikt gezondheidstrackers

Emerce Momenteel gebruikt één op de drie Nederlanders apparatuur om zijn gezondheid te monitoren. Vooral apps zijn populair. Hartslagmeters en sporthorloges zijn de meest populaire wearables. Dit blijkt uit cijfers van de Smart Health Monitor

Bron »


Fysieke winkels geven retailing een personal touch

Marketingtribune Veel retailers met fysieke winkels verkeren momenteel in zwaar weer en dreigen uit het straatbeeld te verdwijnen. Ze kunnen niet meer concurreren met webwinkels en verliezen de strijd om de consument, die vaak voor het gemak van online bestellen gaat.

Bron »


Een derde van wintersporters draagt geen bescherming

Nu.nl Ruim een derde van de mensen die op wintersport gaat draagt geen bescherming tijdens het beoefenen van hun sport. Een kwart van de wintersporters gaat buiten de piste skiën of snowboarden.

Bron »


Een op de drie werknemers schuwt bedrijfsborrel

Metro Samen met collega’s het glas heffen en drinken op kosten van de baas: een derde van de Nederlandse werknemers wordt niet gelukkig van borrels of feesten op het werk. Dat blijkt uit onderzoek van bedrijfscateraar Eurest, uitgevoerd door Multiscope.

Bron »


Bijna een op drie werknemers gaat liever niet naar bedrijfsborrel

Nu.nl Ruim 13 procent van de Nederlanders mijdt borrels op het werk. Nog eens 17,6 procent heeft er niets mee, maar voelt zich verplicht toch te gaan.

Bron »


'Vier op de tien huishoudens kijken on-demand tv terug'

RTL Z Door verschillende diensten kunnen we televisie terugkijken via het internet. Nederlandse huishoudens doen dit ook regelmatig: vier op de tien huishouders maakt gebruik van on-demand-platformen.

Bron »


Uitgesteld tv-kijken populair in Nederland

Telegraaf Een groot deel van de Nederlandse huishoudens kijkt tv-programma’s (terug) via ondemandplatforms. NPO.nl (voorheen Uitzending Gemist) is het meest populair. Dit blijkt uit marktonderzoek van Multiscope.

Bron »


Hoge verwachting van VR-brillen bij Nederlandse consument

Dutchcowboys Virtual Reality en natuurlijk de bijbehorende brillen, waren overduidelijk aanwezig op de CES in Las Vegas, en zijn volgens veel media dan ook een van de belangrijkste trends voor 2016. En ook consumenten zijn klaar voor deze ontwikkeling. Een op de tien heeft al eens een virtual reality bril geprobeerd.

Bron »



Archief

- 2017


+ 2016


+ 2015


+ 2014


+ 2013


+ 2012


+ 2011


+ 2010


+ 2009


+ 2008


+ 2007


+ 2006


                   Smart Media Monitor 2017: Digitaal mediagebruik in Nederland