Blog

Nederlanders doen 341 miljoen online bestellingen per jaar

  • 23 juni 2022
In totaal plaatste 97% van de Nederlanders in het afgelopen jaar een online bestelling. In totaal komt dit neer op 341 miljoen bestellingen. Vrouwen kopen vaker kleding online dan mannen. Jongeren bestellen vaker maaltijden dan 35-plussers. Dit blijkt uit E-commerce Aftersales, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 3.000 Nederlanders. Totaal 341 miljoen bestellingen 97% […]

Ruim één op de drie Nederlanders actief bezig duurzaamheid

  • 19 juni 2022
36% van de Nederlanders vindt dat hij of zij meer bezig is met energiebesparing en verduurzaming dan anderen. Daarnaast vinden de meeste Nederlanders dat verduurzaming alleen interessant is wanneer dat kostenbesparing oplevert. Dit blijkt uit de tweede editie van Duurzaam Wonen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 4.300 respondenten. 36% actief bezig met duurzaamheid Van […]

Opkomst prijsvechters in slimme verlichting

  • 22 mei 2022
In het afgelopen jaar werd er minder besteed aan slimme verlichting dan in voorgaande jaren. Dit heeft voornamelijk te maken met de opkomst van goedkopere aanbieders in deze markt. Voor de aankoop van slimme verlichting gaat men het vaakst naar bol.com. Dit blijkt uit de zesde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van […]

NFT nog onbekend bij Nederlander

  • 15 mei 2022
De meerderheid van de Nederlanders is onbekend met NFT’s (Non-Fungible Tokens). Jongeren in de leeftijd van 18 tot 34 jaar geven het vaakst aan hier bekend mee te zijn. Ook hebben jongeren het vaakst interesse in NFT’s. Dit blijkt uit de Marktpeiler, een maandelijks onderzoek van Multiscope onder ruim 1.000 Nederlanders. Meerderheid niet bekend met […]

Cursist wil uitleg via video

  • 5 mei 2022
Ruim twee op vijf Nederlanders wil bij online onderwijs uitleg van de lesstof via video. Jongeren in de leeftijd van 18 tot 34 jaar geven hier het vaakst hun voorkeur voor aan. Dit blijkt uit de E-Learning Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 3.000 Nederlanders. 41% wil uitleg via video 41% van de Nederlanders […]

Milieu en vervanging redenen voor verduurzamen

  • 28 april 2022
Nederlanders die hun woning in 2021 hebben verduurzaamd hebben dit gedaan omdat het beter is voor het milieu en bestaande apparatuur vervangen moest worden. Ook comfort en het verlagen van de energierekening waren belangrijke motivaties. Dit blijkt uit de tweede editie van Duurzaam Wonen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 4.300 respondenten. Nederlanders verduurzamen voor […]

E-bike bezitter meest tevreden over Gazelle

  • 19 april 2022
E-bike bezitters zijn het meest tevreden over een elektrische stadsfiets van het merk Gazelle. Dit blijkt uit de tweede editie van de E-bike Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 3.200 Nederlanders. Stadsfiets krijgt een 8,4 Gemiddeld wordt een elektrische stadsfiets met een 8,4 beoordeeld. 81% van de eigenaren geeft de elektrische stadsfiets een […]

Ratio overheerst bij aankoop van auto en fiets

  • 6 maart 2022
Bij de aanschaf van een auto of fiets vinden Nederlanders de prijs de belangrijkste factor. Bij een e-bike, racefiets en motorfiets spelen gevoelsfactoren een grotere rol. Dit blijkt uit Smart Mobility, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 3.000 Nederlanders. Prijs belangrijkste aanschaffactor auto en fiets 46% van de Nederlanders zegt dat prijs de belangrijkste […]

Nederlander geïnteresseerd in smart home totaaloplossing

  • 3 maart 2022
20% van de Nederlanders geeft aan (waarschijnlijk) interesse te hebben in een totaaloplossing waarbij verwarming, verlichting, beveiliging en dergelijke in één pakket worden aangeboden. Zij hebben de voorkeur om de smart home producten te bedienen met hun smartphone. Dit blijkt uit de vijfde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek onder ruim 5.500 […]