Diensten

Inzicht in de positionering van verzekeraars

  • 17 september 2025
Recent lanceerde Multiscope de tweede editie van Uitblinkers Verzekeraars. Dit rapport is een grootschalig positioneringsonderzoek onder ruim 4.000 Nederlanders. In het rapport worden de marktposities van meer dan 70 verzekeraars met elkaar vergeleken aan de hand van het onderzoeksmodel van Treacy en Wiersema. Bovendien toetsen we of de gekozen positionering van de verzekeraars daadwerkelijk aansluit […]

De prestaties van de grootste touroperators in Nederland

  • 29 augustus 2025
De Nationale Benchmark Touroperators is het grootste onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, boekingen, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor touroperators. Het rapport geeft inzicht in maar liefst 14 prestatie-indicatoren. Hiermee kunnen we niet alleen de algehele populariteit meten, maar ook de prestaties op belangrijke indicatoren in de gehele ‘brand funnel’ vergelijken. Sinds de […]

Negende editie van het grootste onderzoek naar domotica

  • 30 juni 2025
Vandaag lanceert Multiscope de negende editie van de Smart Home Monitor, hét grootste en langstlopende marktonderzoek binnen deze markt in Nederland. Dit rapport geeft inzicht in het bezit en gebruik van smart home consumentenproducten in Nederland. Smart home wordt ook wel domotica of huisautomatisering genoemd. De cijfers en resultaten van bijna 20 smart home producten […]

Scores van Nederlandse vakantieplatformen in één benchmark rapport

  • 23 juni 2025
De Nationale Benchmark Vakantieplatformen is het grootste onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, boekingen, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor vakantieplatformen. Het rapport geeft inzicht in maar liefst 14 prestatie-indicatoren. Hiermee kunnen we niet alleen de algehele populariteit meten, maar ook de prestaties op belangrijke indicatoren in de gehele ‘brand funnel’ vergelijken. Sinds de […]

Exclusieve marktinzichten over de populairste dagattracties van Nederland

  • 20 juni 2025
Vandaag lanceert Multiscope de tweede editie van de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen. Dit rapport is een grootschalig onderzoek onder ruim 4.100 consumenten en bevat de meest recente informatie over reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor attractieparken en dierentuinen. Wat kunt u verwachten? Consumenten kunnen hun vrije tijd op […]

Prestaties van de grootste Nederlandse fastfoodketens in kaart gebracht

  • 2 juni 2025
De Nationale Benchmark Fastfoodketens is het grootste onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor fastfoodketens. Het rapport geeft inzicht in maar liefst 14 prestatie-indicatoren. Hiermee kunnen we niet alleen de algehele populariteit meten, maar ook de prestaties op belangrijke indicatoren in de gehele ‘brand funnel’ vergelijken. Sinds de […]

De prestaties van de grootste koffie- en lunchketens in Nederland

  • 19 mei 2025
De Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens is het grootste onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor koffie- en lunchketens. Het rapport geeft inzicht in maar liefst 14 prestatie-indicatoren. Hiermee kunnen we niet alleen de algehele populariteit meten, maar ook de prestaties op belangrijke indicatoren in de gehele ‘brand […]

Hét grootste marktonderzoek naar Nederlandse hotelketens

  • 9 mei 2025
De Nationale Benchmark Hotelketens is het grootste onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor hotelketens. Het rapport geeft inzicht in maar liefst 14 prestatie-indicatoren. Hiermee kunnen we niet alleen de algehele populariteit meten, maar ook de prestaties op belangrijke indicatoren in de gehele ‘brand funnel’ vergelijken. Sinds de […]

Grootste positioneringsonderzoek onthult marktwensen woonbranche

  • 31 maart 2025
Vandaag lanceert Multiscope de tweede editie van Uitblinkers Woonbranche. Dit rapport is een grootschalig positioneringsonderzoek onder ruim 5.000 Nederlanders. Het rapport brengt de marktposities van vooraanstaande winkelformules in de woonbranche in kaart en vergelijkt ze grondig met elkaar, aan de hand van het onderzoeksmodel van Treacy en Wiersema. Wat kunt u verwachten? Om een branche […]